بسم الله الرحمن الرحیم
سیدعباس واسعی کاشانییکشنبه - 8 فوریه 2015

همانطور که مستحضرید مسابقات بین المللی قرآن کریم کشور مالزی از لحاظ سابقه یکی از قدیمی ترین مسابقات جهانی است . در سالیان گذشته به دلیل نفوذ وهابیت کوردل در برگزاری این مسابقات ، قاریان کشور عزیزمان از کسب رتبه نخست این مسابقات محروم مانده اند .

این مسابقات تا اندازه ای تابع گرایش های قومی و سیاسی است که کسب رتبه در آن بیشتر “دادنی” است تا “گرفتنی” . به عبارت دیگر قاریان در این مسابقات هرچه قدر هم که خوب تلاوت کنند هیچ تضمینی برای کسب رتبه نخست نیست و این رئیس هیئت داوران و کمیته برگزاری است که تعیین می کند امسال به کدام کشور اولی بدهیم ، به کدام کشور دومی و قص علی هذا !!

در این بخش تلاوت بسیار زیبای حاج حمیدرضا عباسی را که در مسابقات بین المللی مالزی در سال ۱۳۹۰ تلاوت شده است را تقدیم شما عزیزان خواهیم کرد که علیرغم این تلاوت زیبا و ضعف های مشهود رقیبان به این قاری خوش خوان مشهدی نیز رتبه ای بهتر از چهارمی تعلق نگرفت . در حالی که تلاوت وی با نظر کارشناسان داوری کشور و اساتید بین المللی یک سر و گردن از همه رقبا بالاتر بود و رتبه اولی شایسته ایشان بود . اما با ناداوری حق به حق دار نرسید .

شایان ذکر است آخرین رتبه اولی که ایران در این مسابقات کسب کرده است به سال ۱۳۸۵ برمیگردد که استاد حسین رستمی نماینده کشورمان در این مسابقات کسب کرد و ۸ سال است به قاریان ایران رتبه ای بهتر از دومی تعلق نگرفته است . با هم تلاوت زیبای سوره انبیاء با صدای استاد حمیدرضا عباسی را می شنویم .

 

تلاوت سوره انبیاء – حا حمیدرضا عباسی – مسابقات بین المللی مالزی – ۱۰ دقیقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.