بسم الله الرحمن الرحیم
سیدعباس واسعی کاشانیجمعه - 14 آگوست 2015

 

خانواده عربی و به‌ویژه مرحوم ابوی ایشان استاد حاج احمد عربی از قاریان و اساتید برجسته قرآنی بودند که قبل از انقلاب به صورت تخصصی با هنر تلاوت آشنا بوده و همواره مرجع قرآنی بسیاری از قاریان قرآن بوده است.

پیش از انقلاب و اوایل انقلاب که نوارهای اساتید مصری همچون مصطفی اسماعیل، عبدالباسط عبدالصمد، منشاوی و… به ندرت یافت می‌شد، بسیاری از مشتاقان عرصه تلاوت به این خانواده مراجعه می‌کرده و با دریافت این نوارهای نادر، با سبک‌های اساتید مصری آشنا می‌شدند.

در دهه ۶۰، مجید عربی جلسات تخصصی تنغیمی از جمله آشنایی با سبک استاد منشاوی و مصطفی اسماعیل را در مسجد زاهد کاشان، مسجد میرعماد کاشان و مجمع قاریان آستان مقدس هلال بن علی آران و بیدگل برگزار می‌کردند که در آن زمان این چنین جلساتی سابقه نداشت.

ا اخوان عربی همگی از حافظان قرآن کریم هستند، مجید عربی نیز از سال ۶۸ مبادرت به حفظ قرآن کریم کرد و در این سه دهه با کوشش‌های فراوان و ترغیب نسل جوان به حفظ قرآن، به عنوان نماد و الگویی در نهضت حفظ قرآن کریم در استان اصفهان و کشور شناخته شده است.

محصول این تلاش‌ها، پرورش قاریان و حافظان استانی، ملی و بین المللی همچون استاد مصطفی اصفهانیان دارنده رتبه سوم کشوری و سوم بین المللی کشور تونس و دارنده مدرک درجه دو حفظ کشور، استاد مجتبی بیابان‌پور رتبه اول دانشجویان کشورهای مسلمان جهان و مدرک درجه یک حفظ کشور، فاطمه بدیعی رتبه اول مسابقات بنیاد شهید و مدرک درجه دو حفظ کشور و بسیاری از قاریان و حافظان بوده است.

وی بیش از سه دهه در مسابقات مختلف قرآنی اعم از مسابقات اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر ارگان‌ها به عنوان داور مسابقات فعالیت چشمگیری داشته است.

یکی از ابتکارات استادعربی، تأسیس نخستین مدرسه قرآنی شهرستان کاشان با عنوان مدرسه غیرانتفاعی دخترانه جامعه القرآن است که در دهه ۸۰ از مقطع پیش دبستانی و پایه اول تا ششم به قرآن آموزی شکوفه‌های قرآنی پرداخته است.

تأسیس مؤسسات قرآنی جامعه القرآن وابسته به اداره تبلیغات اسلامی کاشان و حافظان وحی وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و تربیت بیش از ۷۰۰ حافظ کل قرآن در شهرستان کاشان از دیگر فعالیت‌های این استاد برجسته قرآن کریم بوده است.

یادآور می‌شود؛ در نهمین دوره تکریم چهره‌های قرآنی کشور که جمعه اول اسفندماه با حضور مسئولان و فعالان قرآنی به همت سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، از مجید عربی به عنوان چهره بر‌تر پیشکسوت قرآنی کشور تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.