بسم الله الرحمن الرحیم
سیدعباس واسعی کاشانیسه‌شنبه - 8 سپتامبر 2015

بسم الله الرحمن الرحیم

کلاس امشب صوت ولحن استاد حسین پور،مزین گردید به حضور جمعی از حفاظ و قاریان محترم شهرستان کاشان.

محفل نورانی کلام الله مجمع النور قرآن در تاریخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۶ باحضور استاد بزرگوار جناب مهندس توحیدیان وهمراهان ایشان مخصوصاً حاج آقا مسلم ،جناب آقای مجتبی تکیه بند و جناب آقای سید مهدی رخسارزاده برگزار گردید.

 

در ابتداءتعدادی از قرآن آموزان به تلاوت آیاتی از سوره یونس به سبک استاد منشاوی پرداختند ، که استاد  تذکرات لازم را در موارد صوت ولحنی وتجوید به آنها متذکر شدند.

بعد از آن نوبت به کرسی تلاوت قاریان برجسته شهرستان ، آقایان تکیه بند و رخسارزاده رسید که ایشان با تلاوت زیبای خویش حاضرین را به فیض رسانیدند.

درآخر نوبت به استاد گرامی جناب مهندس توحیدیان رسید که ایشان تذکراتی در مورد نحوه اجرای دروس قرآنی در کلاسهای مجمع النور دادند.مخصوصاً در باب تلاوت معنا محور قاریان.

ایشان متذکر شدند که بحث معنامحوری قرائت بايد هر چه سريع‌تر در سيستم آموزشی ما گنجانده شود تا تمامی قرائت‌ها براساس معنای آيات انجام شود.

قرائت قرآن جز معنامحوری، چيز ديگری نمی‌تواند باشد و با توجه به روايت‌های موجود در زمينه قرائت قرآن لازم است كه قرائت‌ها براساس معنا باشد و يك قاری قرآن كه در مسابقات كشوری يا بين‌المللی قرآن به قرائت قرآن می‌پردازد بايد به بحث معنامحوری توجه ويژه داشته باشد.

وی با اظهار تأسف از اينكه جهان عرب هم از معنامحوری در قرائت قرآن فاصله گرفته است، افزود: با توجه به جذابيت موسيقيايی كه قرائت قرآن دارد و بايد اين جذابيت موسيقيايی مورد توجه قاريان نيز قرار گيرد لازم است كه يك تعادلی در سيستم آموزشی خود ايجاد كنيم و بحث معنامحوری را هر چه سريعتر در اين سيستم آموزشی بگنجانيم زيرا به هر حال توجه به بحث معنامحوری منجر به تأثيرگذاری بيشتر بر روی مخاطبان خواهد شد.tekyeband=15-6-94یکشنبه =15-6-94rokhsarzade=15-6-94

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.