بسم الله الرحمن الرحیم
djsaeedkhanپنج‌شنبه - 19 فوریه 2015

فعال قرآنی سامان‌دهی وضع نابهنجار مؤسسات قرآنی را یکی از زمینه‌های پیشرفت قرآنی در کشور دانست و افزود: محل تربیت قاریان و حافظان مؤسسات هستند که باید به‌صورت مؤکد مسئولان مربوطه آنها را حمایت کنند.مهدی دغاغله، فعال و قاری بین‌المللی قرآن کریم خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در خصوص خواسته قرآنی خود در سال ۹۳ اظهار کرد: اولین مسئله‌ای که باید همگان برای آن یکنواخت حرکت کنند،تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن کریم است که همگان باید در این امر مهم سهیم باشند.
وی گسترش گفتمان‌های مفاهیم قرآنی را از مهم‌ترین دلایل پیشرفت در زمینه قرآن دانست و گفت: قاریان و حافظان قرآن کریم علاوه بر آموزش‌های لازم برای کسب مهارتهای قرآنی باید در زمینه‌ مفاهیم قرآنی مسلط باشند.
مؤسسات، محل تربیت قاریان و حافظان هستند.
این فعال قرآنی سامان‌دهی وضع نابهنجار مؤسسات قرآنی را یکی دیگر از زمینه‌سازی‌های پیشرفت قرآنی در کشور دانست و افزود: محل تربیت قاریان و حافظان مؤسسات هستند که باید به صورت مؤکد مسئولان مربوطه آنها را حمایت کنند.
وی گفت: وضع بودجه قرآنی در کشور بسیار نامناسب است، این امر در دولت‌ گذشته تنها در حد شعار بود و تاکنون در دولت یازدهم نیز هیچ تصمیمی اتخاذ نشده است.
تواشیح در کشور در چند ماه اخیر بسیار کمرنگ شده است
دغاغله در ادامه در خصوص وضعیت تواشیح کشور گفت: متأسفانه فعالیت تواشیح در کشور در چند ماه اخیر بسیار کمرنگ شده است که بسیاری از سودجویان از این جریانات برای انحطاط هر چه بیشتر قرآن استفاده می‌کنند. مسئولان باید هر چه زودتر به فکر راه چاره باشند.
مدیرگروه تواشیح ثقلین گفت: تواشیح یکی از ارزشهای اسلامی است که نباید اجازه انحطاط آن را به این سادگی داد.
استفاده از روش غنای دینی در گروه‌های تواشیح
دغاغله با اشاره به وضع نابسامان این روزهای تواشیح کشور نابودی این فرهنگ عظیم را حتمی دانست و پیشنهاد داد: برای به وجود آوردن انگیزه میان گروه‌های تواشیح می‌توان از روش غنای دینی نیز برای این امر استفاده کرد که تاکنون جایگاه خاصی برای آن وجود نداشته است.

وی در خصوص غنای دینی گفت: این موضوع همانند تواشیح است اما به دلیل همراهی آن با موسیقی به غنای دینی معروف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.