بسم الله الرحمن الرحیم
djsaeedkhanدوشنبه - 9 فوریه 2015

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در جمع قرآن‌آموزان دارالقرآن امام علی(ع) تهران گفت: در کنار خیمه‌های حسینی به برپایی خیمه‌های قرآنی به منظور آموزش و توسعه فرهنگ قرآنی توجه شود. دارالقرآن امام علی(ع) امروز، ششم آبان‌ماه، طی مراسمی که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب واقع در میدان بهارستان تهران برگزار شد از بانوان قرآن‌آموزی که دوره‌های آموزشی این مؤسسه را طی کرد‌ه‌اند با اهدا جوایز و ارائه احکام آنان تجلیل کرد.

در این مراسم مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ضمن تشکر از بانوان دارالقرآن امام علی(ع) طی سخنانی گفت: قرآن و توجه به آن مردم را از تاریکی دور و نور و روشنایی را به زندگی و فعالیت‌های روزمره ما وارد می‌کند. قرآن تاریکی را از زندگی محو و انسان را به سوی روشنایی و سعادت هدایت می‌کند.
وی در ادامه ابراز کرد: همه افراد باید برای رسیدن به سعادت نور قرآن را سرلوحه رفتار و اعمال خود قرار دهند.
قره‌شیخلو انس با ظاهر قرآن یا همان تلاوت قرآن را اولین قدم برای ورود نور قرآن در زندگی معرفی کرد و گفت: باید در ۲۴ ساعت روزانه وقتی را برای قرآن و تدبّر در آن باز کنیم ما برای همه کارها وقت داریم اما کمتر به قرآن توجه می‌کنیم.
رئیس سازمان دارالقرآن ادامه داد: تلاش برای کسب فهم قرآن و تدبّر در آن دومین قدم برای یک زندگی قرآنی است زیرا نتیجه تدبّر در قرآن افزایش ایمان مومن است.
وی ادامه داد: در مرحله سوم باید فهم و درک قرآنی را در عمل و رفتار خود متجلی کنیم ما باید رفتار و زندگی خود را به سمت قرآن هدایت و در همه کارها قرآنی فکر و عمل کنیم. خانم‌ها باید برای تربیت فرزندان خود با تعالیم قرآنی آشنا شوند و در زندگی خود از آموزه‌های قرآنی استفاده کنند.
قره‌شیخلو به فعالان قرآنی تأکید کرد: که هر یک از شما باید یک مبلغه برای قرآن و آموزه‌های دینی باشید. شما بانوان می‌توانید با کسب دانش قرآنی و انتقال آن به خانواده و جامعه نقش موثری در سعادت و آرامش زندگی و جامعه داشته باشید.
وی گفت: با توجه به اینکه در ماه محرم خیمه‌های عزاداری برپا می‌شود باید این فرهنگ را ایجاد کنیم که در ماه مبارک رمضان خیمه‌های قرآنی برپا شده و در این ماه مبارک کلاس‌های قرآنی نیز برپا و توسعه و فرهنگ قرآنی رواج پیدا کند.
در ادامه این مراسم مرتضی نجفی‌قدسی، سرپرست دارالقرآن امام علی(ع) طی سخنانی گفت: با توجه به اینکه دوره آموزشی برای بانوان قرآنی در این موسسه به اتمام رسیده است و آنان توانسته‌اند این دوره‌ها را با موفقیت طی کنند در این مراسم از آنان تجلیل خواهد شد تا این افراد بدانند که می‌توانند در بحث ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی قدم‌های مثبتی را بردارند.
وی افزود: بانوان با توجه به اینکه رکن و پایه اصلی تربیت در خانواده هستند می‌توانند با استفاده از آموزه‌های قرآنی در تربیت فرزندان و نسل‌های آینده کشور سهم مهمی را ایفا کنند.
نجفی‌قدسی ادامه داد: در این دارالقرآن سعی شده است به آموزش بانوان بیشتر توجه شود زیرا اگر بانوان با قرآن مانوس باشند می‌توانند بخش زیادی از مشکلات خانواده و سپس جامعه را مرتفع سازند.
سرپرست دارالقرآن امام علی(ع) اشاره کرد: برای قرآنی کردن بستر جامعه، ابتدا باید خانواده را قرآنی را به تبع آن مادرانی را که محور تربیت فرزندان هستند با قرآن عجین کنیم.
نجفی‌قدسی از بانوان قرآنی این موسسه خواست اگر امکانات برایشان فراهم است و می‌توانند کلاس‌های قرآنی را در محلات و شهرهای دیگر راه‌اندازی کنند دارالقرآن همه گونه حمایت را از آنان انجام داده و همه هزینه‌های برگزاری کلاس‌های قرآنی را پرداخت می‌کند.
وی گفت: باید تلاش کنیم تا در همه شهرها و استان‌های کشور کلاس‌های قرآنی دارالقرآن امام علی(ع) دایر باشد.
نجفی‌قدسی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر کلاس‌های این دارالقرآن به آموزش‌های عمومی اختصاص داشته است در تلاش هستیم کلاس‌های تخصصی قرآن به ویژه حفظ قرآن را در سطوح مختلف برگزار کنیم تا بتوانیم گامی کوچک در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور برداریم.
گزارش ایکنا حاکی است، در ادامه این مراسم محمد انصاری، مدیرعامل دارالقرآن امام علی(ع) در سخنان خود به آموزش قرآن در خانواده تأکید و از بانوان قرآنی خواست تا دانش قرآنی را که کسب کرده‌اند در بین خانواده، اقوام و محله‌های خود ترویج دهند.
وی بیان کرد: برای اینکه دین خود را حفظ کنیم باید قرآن را به بهترین شیوه یاد بگیریم و همین قرآن را به دیگران هم آموزش دهیم.
مدیرعامل موسسه امام علی(ع) اضافه کرد: فعالان قرآنی فقط به گرفتن گواهینامه و مدرک توجه نکنند بلکه این مدارک تنها درصد کمی از مسیر توسعه فرهنگ قرآنی است. آنان باید دانش خود را به دیگران منتقل کنند.
وی گفت: متاسفانه در کشور ما توجه به قرآن بسیار کم است و ما موظف هستیم با برگزاری کلاس‌های قرآنی، محافل انس با قرآن این توجه را افزایش داده و نور قرآنی را در کشور و جامعه گسترش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.