بسم الله الرحمن الرحیم
سیدعباس واسعی کاشانیدوشنبه - 1 اکتبر 2018

( تلاوت قرآن در مراسم عزاداری هیئات مذهبی )

 

قرآن و اهل‌بیت(ع) دو بال جدا نشدنی هستند و ما باید در مراسم‌های مذهبی به ویژه عزاداری سالار شهیدان امام‌حسین(ع) به مباحث قرآنی توجه داشته باشیم و همواره برای زنده نگهداشتن اسلام واقعی به قرآن و اهل‌بیت(ع) رجوع کنیم چراکه پیامبر(ص) در حدیث ثقلین، قرآن و اهل‌بیت(ع) را دو عنصر جدانشدنی در اسلام دانسته‌اند.

توجه به قرآن در کنار اهل بیت(ع) برای حفظ قرآن و برای استفاده به جا از آن لازم و ضروری است،خوب است که در محافل و مراسمی که برای عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود به تلاوت قرآن نیز بپردازیم و فرهنگ تلاوت قرآن در روضه ها را احیا کنیم.

تلاش ما باید بر این باشد که در کنار عزاداری برای سیدالشهدا(ع) در هیئت‌های مذهبی، مردم را به سمت قرآن نیز توجه دهیم که البته پرداختن به این امر توقع نابجایی نیست.تلاوت قرآن در عزاداری‌های حسینی به صورت عمومی ترویج شود. در کنار عزاداری برای سیدالشهدا(ع)، تلاوت قرآن نیز باید به صورت عمومی ترویج شود تا به عنوان یک نماد و سنت در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و یارانشان تثبیت شود و یادآور تلاوت قرآن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحابشان در شب عاشورا و در خیمه‌های صحرای کربلا باشد.

خوشبختانه در سالهای اخیر با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم در مجمع النور قرآن کریم کاشان ، توسط جناب استاد حسین پور ، با قاریان و حافظان برجسته ، این سنت زیبا در هیئات مذهبی کاشان دوباره احیا شده و مورد استقبال دوستداران قرآن و اهلبیت قرار گرفته است.

امید است که فعالان و برنامه‌ریزان این حوزه و همچنین مسئولان هیئت‌های مذهبی در کنار عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) به موضوع قرآن در خطابه‌ها، مدایح و مراثی‌ به صورت علمی پرداخته و تلاوت قرآن در هیئت‌های مذهبی را به عنوان یک اقدام جدی داشته باشند.

در خاتمه از همه قاریان بزرگواری که در این چند سال ما را همراهی نمودند ، سپاسگذار بوده و از خداوند متعال ، علوَ درجات را خواستاریم.

 

تصاویری از تلاوت قاریان قرآن در هیات حسینی نخل کاشان و هیات مبارکه محمدی کوی آب انبارخان

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.