بسم الله الرحمن الرحیم
محمدحسن حسین پور - کاشانیدوشنبه - 1 ژوئن 2015

بسم الله ارحمن الرحیم

گزارش محفل قرآنی و جشن میلاد با سعادت بقیّه الله الاعظم امام زمان (عجل ) مجمع النّور قرآن کریم کاشان

برنامه کلاس صوت ولحن این هفته مورخه : یکشنبه ( ۱۳۹۴/۳/۱۰) که تواَماً با جشن ولادت حضرت ولی عصر آقا امام زمان (عج) بود بشرح ذیل برگزار گردید.
کلاس رأس ساعت ۲۱ با حضور آقای حسین پور شروع و تعدادی از متعلمین که تلاوت سوره مبارکه یونس را تمرین کرده بودند تلاوت خود را ارائه و استاد نکات لازم و مربوطه را گوشزد می نمودند که تا ساعت۲۲ ادامه داشت.
«یکی از نکات مهم » توضیحی بود راجع به کمبود نفس ونفس گیری بعضی افراد در حین تلاوت.که ایشان گفتند یکی از موارد منفی و بسیار نامطلوب قرائت همین مسئله است . اگر قاری ممتازی در مسابقات یکبار مرتکب این خطا شود (نفس گیری کند) مستحق آنست که از دور مسابقات خارج شود اگرچه در دیگر موارد قوی وخُبره باشد.زیرا هیچ قاری مشهوری اینکار را انجام نداده ونمیدهد .کمبود نفس شیرازه وشالوده تلاوت را برهم میزند وباید در این مورد زیاد تمرین وکار شود.

از ساعت۲۲ به بعد آقای نصرالهی بمدت ۱۰ دقیقه پیرامون آیات انتهائی سوره مبارکه انبیاء توضیحاتی ارائه نمودند وسپس چند تن از قاریان مدعو که در محفل قرآنی شرکت نموده بودند به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.
شایان ذکر است محفل قرآنی امشب مورد استقبال خوب دوستداران کلام الله قرار گرفته و مزّین شده بود با حضور چندتن از اساتید برجسته قرآنی وقاریان ممتاز شهر کاشان از جمله : ( استادعلی اکبر توحیدیان – واستاد مهدی رحیمی ) دو تن از داوران مسابقات قرآنی .
ابتداء قاری وحافظ کلّ قرآن جناب آقای حمید رضا اسماعیلیان به اجرای تلاوت پرداختند وسپس استاد مهدی رحیمی بعنوان خاتم القراء آیاتی از کلام الله مجید راتلاوت نمودند که مورد تشویق و تمجید حضار قرا گرفتند.
محفل قرآنی سر انجام ساعت ۱۵/۲۳با دعاء ختم قرآن – اهداء هدایائی به رسم یادبود به چند تن از قاریان و پذیرائی از حضّار (با صرف شام ) از سوی مسئول محترم مجمع النّور(آقای سیّد عبّاس واسعی) و اساتید ارجمندبه پایان رسید.

مشاهده تصاویری از این محفل قرآنی :

محفل-10-3-94 (2)

محفل-10-3-94 (1)

becd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.