بسم الله الرحمن الرحیم
سیدعباس واسعی کاشانیجمعه - 26 ژوئن 2015

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند متعال را سپاس که توفیق خدمت در جمع دوستان قرآنی را عنایت فرمود.

طبق روال همه ساله،مراسم جزء خوانی به مدت سی شب در مرکزمجمع النورقرآن کریم-مسجدمرحوم حاج تقی عطابخشی ، باحضور اساتید وقاریان محترم قرآن،به شرح زیر برگزار میگردد:

جلسات رأس ساعت ۲۱:۳۰ شروع و در حدودساعت ۲۳:۳۰ پایان میگیرد. درطول این مدت استادتمدن پور و استادحسین پور ،مشغول به آموزش وپاسخ به سوالات قرآنی ونظارت به تلاوت قاریان میباشند.قرآن آموزان نیز با دقت در آموزشهای اساتید،سعی دربالا بردن سطح دانسته های خود را دارند، که پرواضح میتوان تأثیرات آن را درک کرد و این خود جای قدردانی دارد.

برگزاری محفل قرآنی ویژه میلاد امام حسن مجتبی(ع) و شهادت مولای متقیان علی(ع) و شبهای قدر ازدیگر برنامه های مجمع النور میباشد که دراین شبها اطعام روزه داران موقع افطار وتلاوت قاریان برجسته ، نوحه سرائی مداحان اهلبیت ، مراسم مخصوص شبهای قدر ، پذیرائی و اطعام روزه داران موقع سحر از جمله آنها میباشد.

مراسم ویژه شب آخر :

درشب سی ام ماه رمضان،بعد از تلاوت جزء سی ام قرآن کریم، درحضور گرم بیش از یکصد نفر از عزیزان قاری واساتید وقاریان مدعو ،ابتدا دعای ختم قرآن به همراه دعای وداع با ماه رمضان توسط یکی از عزیزان خوانده وسپس استاد تمدن پور و استاد حسین پور درموردعملکرد یکماهه مجمع ایراد سخن مینمایند. سخنران بعدی جناب آقای صحت میباشد،که به شرح عملکرد مجمع النور در ماه رمضان وتشکر از عوامل اجرائی میپردازند.برنامه بعدی بدین صورت میباشد که یکی از قاریان شروع به تلاوت آیاتی از قرآن نموده ودر این زمان یکی از سادات مجلس قرآن تزئین شده ای را در بین کلیه حاضرین محفل که به احترام قرآن بپاخواسته اند، میگرداند وهمگی با بوسیدن کلام الله ،وداعی نمادین با ماه مبارک رمضان می کنند.

درپایان هدایای تهیه شده،به رسم یادبود،به برندگان در قرعه کشی سراسری سایت مجمع النور و مسابقه ۳۰ شب ۳۰ سوال ۳۰ جایزه وهمچنین افراد فعال جلسه و هدایائی برای تشویق کم سن وسالهای حاضر در شبهای ماه رمضان ، اهدا میگردد.

در خاتمه ازتمامی کسانی که اینجانب را در این امور خیر قرآنی یاری میدهند،مخصوصاً اساتید گرامی خودم، آقای تمدن پور و آقای حسین پور و دوستان عزیز و همیشگی ام و خیرین بزرگوار سپاسگذارم.

(سیّد عبّاس واسعی کاشانی)

(( شادی روح همه درگذشتگان ، خاصّه مرحوم حاج تقی عطابخشی(ره) و شادی دل آقا امام زمان(عج) صلوات ))

 

کلید واژه ها: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.