بسم الله الرحمن الرحیم
سیدعباس واسعی کاشانیجمعه - 13 می 2016

ولیزاده پس از اجرا در مرحله مقدماتی:

نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران بعد از اجرای تلاوت مرحله مقدماتی خود با اشاره به تغییری که در زمان اجرای تلاوتش پیش آمد، گفت: خوشبختانه این تغییر زمانی تأثیر چندانی بر روی تلاوتم نداشت.
حامد ولیزاده، نماینده رشته قرائت ایران در سی وسومین دوره مسابقات بین المللی قرآن، در مورد تلاوتی که در این مرحله اجرا کرد، گفت: آیات مباهله که مربوط به سوره مبارکه آل عمران است، تلاوت کردم، البته هنوز تلاوت خودم را گوش نداده ام اما برنامه ای که چیده بودم، انجام دادم.
وی با اشاره به اینکه امروز صدای تقریباً خشکی داشتم، گفت: با توجه به اینکه روز گذشته در هتل و در مرحله شرط ورود به سالن، آیات سختی را تلاوت کردم، فرصت استراحت کافی برای صدا نبود و لذا احساس کردم، مقداری صدایم از کیفیت مورد انتظار فاصله داشت.
نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن ایران در مورد نغماتی که در این تلاوت مورد استفاده قرار داده است گفت: در ابتدا از مقام بیات استفاده کردم در ادامه مقام شوری را اجرا کردم، فراز سوم به مقام رست منتقل شدم، مقام چهارم نیز ترکیبی از مقام حجازکار و رست بود. در فراز بعدی ترکیبی از مقام نهاوند و رست استفاده کردم و در نفس بعد که نفس هفتم بود، خالص مقام رست را اجرا کردم و در ادامه وارد مقام چهارگاه شدم. فراز بعد نیز ترکیبی از مقام حجاز و چهارگاه بود. در فراز بعدی نیز مقداری بالاتر از اکتاو چهارگاه در مقام حجاز اجرا کردم.
وی در پاسخ به سؤالی در مورد آیات تلاوت شده و سختی و راحتی آنها نیز اذعان کرد: آیات مناسبت و بسیار غنی از لحاظ بار معنایی و شأن نزول بود، اما برای تلاوت مقداری پرنفس و سنگین بود. خوشبختانه و به لطف قرآن توانستم تلاوت مناسبی داشته باشم.
ولیزاده همچنین در مورد رضایت خود از تلاوت اجرا شده نیز گفت: خدا را شاکرم که توانستم تلاوت خوبی را انجام دهد.
نماینده ایران در مسابقات بین المللی قرآن در ادامه در مورد رقبای خود در روز اول مسابقات، بیان کرد: امروز تعدادی از تلاوت ها را شنیدم، برای همین نمی توان نظر قطعی در مورد سطح تلاوت ها داد. در این روز تلاوت قاری فیلیپینی از سطح خوبی برخوردار بود. شرکت کننده عراق نیز تلاوت خوبی را انجام داد.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در مورد تغییری که در برنامه اجرایی اش به وجود آمد و میزان تأثیری که این تغییر بر روی تلاوتش گذاشت، گفت: قطعا آرامش قاری مقداری به هم می‌خورد، خوشبختانه قطعات بلند نبود تا من را به مشکل بیندازد و لذا این تغییر، تأثیر چندانی بر روی تلاوتم نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.