بسم الله الرحمن الرحیم
سیدعباس واسعی کاشانیجمعه - 13 می 2016

پس از مراسم گشایش مسابقات بین المللی قرآن کریم از دیروز ۱۳۰ قاری و حافظ در دو رشته حفظ و قرائت به رقابت با یکدیگر پرداختند.

بنابر اعلام ستاد برگزاری مسابقات مرحله مقدماتی رشته حفظ کل و قرائت سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن ساعت ۱۶ امروز با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط مهدی غلام نژاد قاری ممتاز و بین المللی کشورمان در مصلی امام خمینی (ره ) آغاز شد.

مراسم تجلیل از حافظان و مربیان قرآنی برگزیده طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم هم دیشب در حاشیه برگزاری مسابقات بین المللی قرآن با حضور نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در مصلی تهران برپا می شود.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در بخش قرائت این دوره از رقابت ها «حامد ولیزاده» قاری برتر بین المللی و نماینده آذربایجان غربی در مرحله کشوری است که به عنوان یکی از شانس های اصلی تصدی رتبه نخست مسابقات شناخته می شود.

ولیزاده که سال ۹۳ و در مرحله کشوری سی و دومین دوره رقابت های کشوری قرآن کریم نتوانست رتبه اول را کسب کرده و به رقابت های بین المللی راه یابد، در این دوره از مسابقات با تمام توان حاضر شده تا نمایشی زیبا از تلاوت قاریان ایران را ارائه دهد.

هرچند در باب انتخاب نفر نخست سی و دومین دوره رقابت ها حرف و حریث فراوانی وجود داشت اما اذعان برخی اعضای هیات داوران به این مشکلات نشان دهنده ضعف در داوری و شاید پایمال شدن حق این قاری برتر کشورمان بود.

حال پس از گذشت یک دوره و در حالی که حامد ولیزاده در رقابت های کشوری و پس از اعمال تغییرات از سوی مسئولین برگزاری این رقابت ها حائز رتبه ممتاز شد، بنا به نظر مسئولین و داوران در مرحله بررسی حاضر شد و در میان نفرات برتر به قرائت پرداخت که در این مرحله هم موفق شد تا صلاحیت خود در راهیابی به رقابت های بین المللی را نشان داده و راهی جز قبول برای داوران و مسئولین باقی نگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.