بسم الله الرحمن الرحیم
سیدعباس واسعی کاشانیدوشنبه - 12 سپتامبر 2016

سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی در استان اصفهان و در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

این مرحله از مسابقات قرآن کریم ۲۴ و ۲۵ شهریور سالجاری در دانشگاه کاشان و در رشته های حفظ، قراعت، ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار می شود.

۴۲۰ نفر از شرکت کنندگان را خواهران و ۲۹۵ نفر از شرکت کنندگان را برادران تشکیل می دهند که در پایان مسابقات استانی ۴۵ نفر از برگزیدگان به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

سال گذشته ۷۳۰ نفر در مرحله استانی و ۳۲ نفر از استان اصفهان در مرحله کشوری شرکت کردند که از این تعداد ۱۱ نفر حائز رتبه برتر کشوری شدند، همچنین امسال، استان اصفهان، مقام نخست کشور در تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی را کسب کرده است.

این مسابقات ویژه رده سنی ۱۸ سال به بالا برگزار می‌شود. ۴۲۰ نفر خواهر در ۴ سالن و ۲۹۵ نفر برادر در ۳ سال در مرحله استانی به رقابت می‌پردازند، ۱۰۰ نفر در قالب ۱۳ کمیته، وظیفه پشتیبانی و برگزاری مسابقات را بر‌عهده دارند، همچنین ۳۵ نفر از داوران کشوری و بین‌المللی از استان‌های تهران، قم، گیلان و اصفهان شامل ۲۱ نفر داور خواهر و ۱۴ نفر داور برادر به داوری این مرحله استانی مسابقات قرآنی اوقاف می‌پردازند.

برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شهرهای کاشان و آران و بیدگل، برپایی کارگاه‌های آموزشی با بهره‌گیری از اساتید برتر، بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی کاشان و اهدا یادبود مسابقات به تمامی شرکت کنندگان از جمله برنامه‌هایی است که برای این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است.

از برنامه های مطرح شده :

۱- محفل قرآنی با تلاوت آقای مجید فقیه و اجرای گروه تواشیح یس: چهارشنبه شب مورخ ۲۴ شهریورماه بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء درمحل مسجد صفاری کاشان ؛ واقع درخیابان ۲۲بهمن

۲- محفل قرآنی با تلاوت آقای مجید زینلی و اجرای گروه تواشیح نورالزهراء: چهارشنبه شب بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء درمحل مسجد باب الحوایج کاشان ؛ خیابان نطنز

۳- کارگاه تخصصی شیوه ها و فنون تلاوت ویژه مرحله استانی سی و نهمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف باحضور استاد برجسته آقای حاج احمد ابوالقاسمی پنجشنبه مورخ ۲۵ شهریورماه ازساعت ۹ تا۱۱ صبح در دانشگاه کاشان برگزار میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.