بسم الله الرحمن الرحیم
djsaeedkhanدوشنبه - 9 فوریه 2015

استاد و پیشکسوت قرآنی گفت: دانشجویان دیگر کشورها، زمانی که در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان حضور پیدا می‌کنند باید عملکرد و عدالت ما را در داوری مسابقات ببینند تا ارتباط خوبی با جمهوری اسلامی ایران برقرار کنند.

عباس سلیمی، استاد و پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برپایی پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان اظهار کرد: با توجه به پروژه اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی که استکبار جهانی کلید زده است، دشمنان به دنبال آن هستند که کارهای ما را به نحوی تحلیل کنند که حکومت‌های خود و کشورهای دیگر را از برگزاری برنامه‌های فرهنگی در ایران اسلامی نگران کنند.
این پیشکسوت قرآنی با بیان این که برای تأثیرگذاری بیشتر مسابقات قرآن و سایر فعالیت‌های قرآنی باید هوشمندانه عمل کنیم، افزود: برخی از فعالیت‌ها ما چه بخواهیم و چه نخواهیم اثر خود را دارد که البته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان نیز از جمله این فعالیت‌ها است.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین مسابقاتی، اظهار کرد: زمانی که دانشجو به عنوان یکی از اقشار ممتاز جامعه که رشد و شکوفایی بالایی دارد، حول محور قرآن در یک کشور حضور پیدا می‌کند، یک تبادل فرهنگی ایجاد می‌شود. باید اجازه دهیم این تبادلات فرهنگی به صورت غیر مستقیم و ناملموس اتفاق بیافتد، نه این که رسماً به آن ها بگوییم شما سفیر انقلاب هستید، زیرا این کار نه تنها هیچ تأثیر مثبتی در پی نخواهد داشت بلکه تنها، مشکلات امنیتی و سیاسی برای آن ها ایجاد می‌کند.
اصراری بر  این که شرکت‌کنندگان را سفیر پیام انقلاب بنامیم، نداشته باشیم
سلیمی ادامه داد: ما با هیچ کشوری جنگ امنیتی و سر دعوا و کشمکش نداریم و فقط در راستای مأموریت و رسالت پیامبران، آن ها را به پاکی‌ها، زیبایی‌ها، هنجارهای اجتماعی و رفتارهای انسانی دعوت می‌کنیم؛ اصراری هم نداریم که اگر کسی از کشور دیگری در مسابقات قرآن ما شرکت می‌کند، سفیر انقلاب اسلامی در کشور خود باشد.
وی یادآور شد: هدایت، امری است که از جانب خدا بر قلب هر کسی که بخواهد نازل می‌شود؛ هر انسان با انصافی وقتی در برابر معارف زیبای قرآن قرار می‌گیرد، خودش تبلیغ‌کننده اسلام خواهد بود؛ از درون او یک کسی به او می‌گوید که برود و این زیبایی‌ها را به همه بگوید.
استاد و پیشکسوت قرآنی ادامه داد: بی‌شک زمانی که دانشجویان مسلمان سایر کشورها به ایران بیایند و بانوان محجبه، جوانان پاک‌سرشت و ارتباطات دقیق اجتماعی که روی حد و مرزهای خاص اخلاقی، فلسفی و انسانی سیستم‌گذاری شده است، ببینند، وقتی به کشور خود بازگردند به دشمنان اسلام و انقلاب می‌گویند که زندگی شما ناپاک است؛ پس نیازی نیست که ما در قالب مسابقات قرآن کار خاصی انجام دهیم.
مسابقات را به بهترین نحو برگزار کنیم
وی با بیان این که براساس روایات موجود باید مردم را با چیزی غیر از زبان‌های خود دعوت کنیم‌، گفت: بهترین راه دعوت، عمل است؛ ما باید بتوانیم با برگزاری خوب مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان به نحوی عمل کنیم که آن ها یک ارتباط و پیوند قلبی خوب با ملت ما برقرار کنند.
سلیمی یادآور شد: دانشجویان دیگر کشورها، زمانی که در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان حضور پیدا می‌کنند باید عملکرد و عدالت ما را در داوری مسابقات ببینند، همچنین آن‌ها باید برخورد، میهمان‌نوازی، تأمین امنیت و احترام گذاشتن ما به عقاید ملت خود را ببینند تا بتوانند ارتباط خوبی با جمهوری اسلامی ایران برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.