بسم الله الرحمن الرحیم
djsaeedkhanدوشنبه - 9 فوریه 2015

به گزارش تنغیم به نقل از فارس کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ۲۰ قاری، حافظ و یک گروه تواشیح، برنامه‌های مختلفی در ایام حج ابراهیمی در سرزمین وحی اجرا کرد. یکی از اعضای این کاروان «وحید وکیلی» نفر اول سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است.

ظرفیت کاروان نور بیش از برنامه‌های تعریف شده است
وکیلی در گفت‌وگو با فارس برنامه‌های اجرا شده در ایام حج را همه ظرفیت کاروان نور ندانست و گفت: یکی از کار‌های ارزشمند در ایام حج تلاوت قاریان ایرانی در بین کاروان‌های غیر ایرانی است در حالی که اغلب برنامه‌های کاروان، تلاوت در برنامه‌های بعثه و کاروان‌های ایرانی است، حتی این برنامه‌ها هم کم بود و این کاروان ظرفیتی بیش از این دارد.
وی با اشاره برنامه‌های اندک کاروان نور گفت: خود من به طور متوسط روزانه کمتر از یک تلاوت داشتم در حالی که برنامه‌ریزان کاروان می‌توانستند با رایزنی با کاروان‌های دیگر کشور‌ها از همه ظرفیت قاریان ایرانی برای نشان‌دادن توانایی شیعیان به دیگر مسلمانان استفاده کنند. البته شخص حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر توجه و عنایت خاصی به کاروان قرآنی دارد، اما وی نمی‌تواند به تنهایی به همه امور رسیدگی کند و لازم است مسئولان مربوطه اینگونه برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهند.

قاریان قرآن بهترین مبلّغ و خنثی کننده دسیسه‌های دشمن هستند
وکیلی با اشاره به خبر توزیع قرآن‌های تحریف شده توسط حجاج ایرانی در ایام حج گفت: در ایامی که در حج به سر می‌بردیم خبر دروغین توزیع قرآن‌های تحریف شده توسط حجاج ایرانی منتشر شد. اینجا بهترین کسانی که می‌توانستند حقانیت جمهوری اسلامی را ثابت کنند قاریان ایرانی بودند که با تلاوت با قرآن همان کشور‌ها به آنان ثابت کنند که قرآن جمهوری اسلامی ایران با قرآن دیگر کشور‌ها تفاوتی ندارد. البته این خبر توسط مقامات عربستان تکذیب شد اما ما بازهم شاهد نقل این خبر در محافل حج بودیم در حالی که قاریان ما می‌توانستند با تلاوت و توضیح درباره قرآن جمهوری اسلامی ایران این دسیسه دشمن را خنثی کنند.
این قاری بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره تلاوت گفت: رهبر معظم انقلاب همواره به تأثیرات یک تلاوت خوب در جمع قاریان غیر‌ ایرانی تأکید دارند و حتی حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر هم بر این موضوع تأکید دارند، اما تلاوت در بین حجاج غیر ایرانی برای کاروان نور تعریف نشده و امید‌وارم در سال‌های آینده برنامه‌ریزی بهتری در این زمینه صورت گیرد.

محفل قرآنی مسجد‌الحرام با ممانعت مأموران سعودی روبرو بود
وکیلی با اشاره به محفل قرآنی مسجد‌الحرام گفت: برنامه قرآنی مسجد‌الحرام در چند نوبت برگزار شد و هر شب مأموران سعودی در برگزاری این برنامه اختلال ایجاد می‌کردند و حتی شب آخر یک مأمور سعودی به‌ شکل بسیار بدی به نمایندگان جمهوری اسلامی توهین کرد و متأسفانه هیچ کس در این برنامه حضور نداشت تا از بچه‌ها دفاع کند و یا حداقل این فرد بی‌ادب را آرام کند.

حج سفر سختی که همه آرزوی آن را دارند
وی با اشاره به زیبایی‌های سفر حج گفت: کاروان امسال بسیار کاروان صمیمی و خوبی بود و لحظه‌لحظه حضور در کنار دوستان خصوصاً استاد طوسی برای ما زیبا و لذت‌بخش بود. انسان در زندگی هیچگاه به دنبال لحظه‌های سخت نمی‌رود اما این سفر سختی‌هایی دارد که بسیار شیرین است و انسان آرزو می‌کند دوباره به این سختی‌ها را بچشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.