بسم الله الرحمن الرحیم
سیدعباس واسعی کاشانیجمعه - 5 نوامبر 2021

برپایی کرسی تلاوت قرآن با حضور استاد حاج حمید شاکرنژاد

 

محفل انس با قرآن کریم با حضور حافظان و قاریان شهرستان کاشان و آران و بیدگل ، در آستان مقدس  امامزاده سلطان میر احمد ابن موسی المبرقع (ع) کاشان برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط  قاریان خردسال کاشانی و جناب استاد حاج مصطفی اصفهانیان ،جناب استاد حاج حمید شاکرنژاد به سؤالات حاضرین در مجلس پاسخ دادند.

 

استاد حمید شاکرنژاد ، قاری بین المللی قرآن، در این مراسم توسعه فعالیت های قرآنی را به برکت انقلاب اسلامی و مدیون علاقه مندی مردم به ساحت مقدس این کتاب آسمانی دانستند و فرمودند: نتیجه گسترش سازمانها و تشکل های زیاد قرآنی باعث شده تا قاریان کشورمان بعد از کشور مصر حرف اول را بزنند.

 

ایشان با انتقاد از آیین نامه های دست و پاگیر برگزاری مسابقات قرآنی، افزودند: قاریان شرکت کننده در مسابقات قرآنی عملا دچار چالش شده و چیزی را می خوانند که آیین نامه مشخص کرده است، چون نمره می خواهند.

 

وی با بیان اینکه مقوله صوت قرآن در کشورمان مورد غفلت واقع شده است، ادامه داد : به دلیل رویکرد مصری گری در صوت  قرآن باعث شده تا ضربه به صداهای قاریان کشورمان وارد شود.

 

شاکرنژاد عنوان کرد: وادار کردن نوجوانان به سبک های قاریان مصری ضربه جدی به صدای آنها زده است، چرا که اکثر سبک این گونه تلاوت ها مربوط به سنین ۴۰ سال به بعد قاریان مصری است.

 

وی با بیان اینکه قاریانی که از رو قرآن تلاوت می کنند ۶۰ درصد ذهنشان درگیر کلمات است، یادآورشد: قاریان مصری در سنین زیر ۱۴ سال روی حفظ قرآن بچه ها کار می کنند.

 

قاری بین‌المللی قرآن افزود: تمام حرکات مصری ها در ابعاد تربیتی، اخلاقی، حرف زدن، راه رفتن و نوع نشستن پشت جایگاه تعریف شده است و خیلی تسلیم هیجانات و احساسات نمی شوند.

 

وی، با بیان اینکه هنوز تلاوت قرآن در کشورمان به صورت سنتی است، افزود: عدم برنامه ریزی در تلاوت قرآن صدا های جوانان را در معرض آسیب قرار می دهد.

 

شاکرنژاد افزود: در مصر صوت  ارجع  بر لحن است  و در ایران لحن ارجع بر صوت است. تقلید صدا نباید از سنین بلوغ تجاوز پیدا کند، بلکه جوانان بعد از بلوغ باید صداهایشان در قرآئت قرآن تثبیت شده باشد.

 

وی، در پایان با قدردانی از نحوه قرائت قرآن قاریان نوجوان کاشانی، عنوان کرد: به دلیل توانمندی بالایی که قاریان جوان کاشانی در صوت و حفظ  قرآن دارند قطعا موجب درخشش آنها در محافل بین المللی می شود.

 

 در این مراسم از حافظان و قاریان برتر قرآنی منطقه کاشان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.