بسم الله الرحمن الرحیم
سیدعباس واسعی کاشانییکشنبه - 25 فوریه 2024

ستاره‌های آسمانی کاشان و نفرات برتر قرآنی معرفی شدند.

 

با معرفی و تقدیر از نفرات برتر پرونده رویداد قرآنی کودک و نوجوان «ستاره‌های آسمان» بسته شد.

نخستین رویداد قرآنی کودک و نوجوان «ستاره‌های آسمان» با حضور مسئولین شهری، اساتید جامعهٔ قرآنی و خانواده‌های قرآنی شهر کاشان با معرفی نفرات برگزیده در تالار شهر شهرداری به پایان رسید.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان گفت: این مراسم با پخش نماهنگ‌های قرآنی، قرائت آیاتی از قرآن مجید توسط قاری نوجوان علیرضا مشکینی و پخش سرود ملّی و با اجرای حسین جعفری‌راد آغاز شد.

فرجی اضافه کرد: در این نشست سخنانی با بیان اینکه برای اوّلین بار در شهرستان دارالمؤمنین کاشان یک رویداد قرآنی صرفاً ویژه‌ی مخاطب کودک و نوجوان با این جامعیّت در ۴ بخش و ۳٠ رشته و برای هر نوع استعداد قرآنی در کودکان و نوجوانان تعریف و اجرا شد به نحوی که هر کودک و نوجوان بنا به علاقه و استعداد خود توانستند در این رویداد شرکت کنند، به ارائه گزارشی از رویداد پرداخت.

وی با اشاره به اینکه برای اوّلین بار بخش ویژه‌ی آیه‌های ایثار و شهادت در یک رویداد و مسابقه قرآنی و به صورت مجزّا قرار داده شده است، علت آن را برگزاری کنگره سرداران و ۱۸٠٠ شهید کاشان و آشنایی هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ قرآنی شهید و شهادت ذکر کرد.

وی گفت: همچنین در این مراسم اجرای سرود توسط گروه صراط، پخش کلیپ گزارش عملکرد اجرای جشنواره ستاره‌های آسمان در طی دو ماه، دکلمه خوانی توسط عارفه تصویری و هانیه رسولیان، ارائه گزارش عملکرد اجرای جشنواره توسط رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از جمله بخش‌های مراسم اختتامیه رویداد قرآنی بود و خواننده نوجوان محمدحسین معصومی نیز به اجرای برنامه پرداخت.

فرجی خاطر نشان کرد: این محفل معنوی با مراسم پرچم گردانی خادمین امام رضا (ع) معطّر به عطر رضوی شد و دل‌های حاضرین در رویداد با تمسک جستن از پرچم مطهر رضوی روانه بارگاه ملکوتی امام هشتم شد.

وی تصریح کرد: معرفی برگزیدگان این رویداد در بخش‌ها و رشته‌های متنوّع قرآنی شامل بخش آوایی در رشته‌های؛ تلاوت، حفظ، روخوانی، مفاهیم، اذان، مداحی قرآنی، قصه‌گویی قرآنی، دعاخوانی قرآنی، بخش هنری شامل رشته‌های؛ عکاسی، نقاشی، خطاطی، تئاتر و هنرهای دستی قرآنی، بخش رسانه شامل رشته‌های؛ تولید پادکست، کلیپ، موشن و انیمیشن قرآنی صورت گرفت و از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.