بسم الله الرحمن الرحیم
djsaeedkhanدوشنبه - 9 فوریه 2015

قاری بین‌المللی قرآن با اشاره به لزوم احیای جلسات سنتی، این جلسات را پایگاه اصلی ترویج فرهنگ قرآنی دانست و گفت: در جلساتی که افراد پای رحل قرآن نشسته و در مقابل خدا زانو می‌زنند، برکات بسیاری وجود دارد که باید در احیای آن تلاش کرد.«جهانبخش فرجی» قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به لزوم احیا و تقویت جلسات سنتی قرآن کریم، اظهار داشت: متأسفانه هم‌اکنون جلسات سنتی قرآن کم‌تر مورد توجه قرار می‌گیرند

در حالی که باید گفت تمامی اساتید پیشکسوت قرآن کریم و افتخارآفرینان در این جلسات خودجوش تربیت شده‌اند.
پایگاه اصلی ترویج فرهنگ قرآنی جلسات سنتی است
وی با بیان اینکه هم‌اکنون کلاس‌های قرآن بسیاری در کشور برگزار می‌شود اما خروجی قابل قبولی ندارند، افزود: پایگاه اصلی ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه جلسات سنتی قرآن کریم است؛ جلساتی که افراد پای رحل قرآن می‌نشینند و در مقابل خداوند زانو می‌زنند. این جلسات برکات بسیاری دارد بر همین اساس باید در احیای آنها تلاش کنیم تا بتوانیم به نقطه قابل قبولی در امور قرآنی برسیم.
فرجی با اشاره به اینکه نشستن پای رحل قرآن کریم افراد را با قرآن مأنوس می‌سازد، گفت: وقتی نوجوانی با عشق پای رحل قرآن می‌نشیند همانطور که در احادیث داریم، قرآن با گوشت و خون او عجین می‌شود و به این ترتیب تهاجمات فرهنگی کم‌تر بر روی فرد اثرگذار خواهد بود.

مبنای جلسات قرآنی باید تشویق باشد
این قاری بین‌المللی قرآن کریم درباره نحوه جذب تمامی افراد به کلاس‌های قرآن، خاطر نشان کرد: مبنای جلسات قرآنی باید تشویق باشد؛ وقتی که در جلسات قرآنی جوایزی در نظر گرفته شود به طور حتم نوجوانان بیشتر برای حضور در جلسات قرآنی تشویق می‌شوند و سایر دوستان خود را به این جلسات هدایت می‌کنند.
وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ قرآنی نیازمند فرهنگ‌سازی است، گفت: باید طوری پیش رویم که مردم در جلسات قرآنی حضوری شایسته داشته باشند و ساعت‌ها برای شنیدن آیات الهی و انس با قرآن وقت بگذارند که البته تحقق این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد.
فرجی با اشاره به اهمیت به کارگیری راه‌های جدید برای ارتقای فعالیت‌های قرآنی، تصریح کرد: برای جذب افراد باید در روش‌های تدریس نوآوری کرد تا بر اساس پیشرفت جامعه بتوانیم تمامی اقشار را به حرکت در مسیر قرآنی تشویق کنیم.
به گزارش فارس، این قاری بین‌المللی قرآن کریم سال جاری در میلاد امام رضا(ع) اذانی متفاوت ارائه کرده است که در ادامه صوت این اذان تقدیم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.