بسم الله الرحمن الرحیم
djsaeedkhanدوشنبه - 9 فوریه 2015

حافظ بین‌المللی قرآن عمل به دستورات الهی را یکی از مهم‌ترین نتایج فهم قرآن دانست و گفت: برای گسترش فهم قرآن باید به ترجمه و تفسیر توجه کرد چرا که اگر قرآن بخوانیم و به معانی آن توجه نکنیم، به هدف متعالی فهم آیات الهی نخواهیم رسید.«بهزاد هژبری» حافظ بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگویی با بیان اینکه فراگیر شدن فهم قرآن می‌تواند جامعه را به سوی کمال هدایت کند، اظهار داشت: تمسک به قرآن و فهم آیات الهی انسان را از فساد دور می‌کند؛ بنابراین شایسته است برای داشتن جامعه‌ای اسلامی و پویا مردم را با اهمیت یادگیری فهم قرآن آشنا کنیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به محافل قرآنی، گفت: تقویت و حمایت جلسات و محافل قرآنی نقش مهمی در گسترش انس با قرآن دارند بنابراین باید این جلسات را در سطح کشور توسعه دهیم و برای جذب افراد به این محافل برنامه‌ریزی شود.
هژبری ایجاد مشوق برای فعالان قرآنی را یکی از راهکاری جذب افراد به سمت جلسات قرآن عنوان کرد و افزود: اگر به فعالان قرآنی بها دهیم سایر افراد نیز برای حضور در فعالیت‌های قرآنی تشویق می‌شوند.
انس با قرآن حقایق هستی را آشکار می‌سازد
این حافظ بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه قرآن هدایتگری است که اگر انسان با آن مأنوس شود به حقایق آن و هستی پی خواهد برد، تصریح کرد: هم‌اکنون در بیشتر برنامه‌های قرآنی به قرائت توجه می‌شود در حالی که برای فهم قرآن باید به ترجمه و تفسیر نیز توجه کرد چرا که اگر قرآن را بخوانیم و به معانی آن توجه نکنیم به هدف متعالی فهم آیات الهی نخواهیم رسید.
وی عمل به دستورات قرآن را یکی از مهم‌ترین نتایج فهم قرآن دانست و ادامه داد: هم‌اکنون دنیای استکبار با تخریب اسلام و فعالیت‌های قرآنی ایرانیان سعی در ایران‌هراسی در جهان دارد؛ آنها به جهانیان القا می‌کنند که ایرانیان توانایی حفظ قران را ندارند یا اینکه قرآن آنها با قرآن ما متفاوت است بنابراین اگر ما بتوانیم در تمامی عرصه‌های قرآنی بدرخشیم و با توجه به مفاهیم کلام وحی، قرآن بخوانیم و آن را حفظ کنیم و از همه مهم‌تر به دستورات قرآن عمل کنیم، می‌توانیم توطئه دشمنان اسلام را خنثی ساخته و آثار مثبت آن را در جهان تجلی بخشیم.
مسئولان نقش مهمی در گسترش فهم عمومی قرآن دارند
هژبری با بیان اینکه مسئولان نقش کلیدی و مهمی در توسعه فرهنگ قرآنی و رواج آن در جهان دارند، خاطر نشان کرد: اختصاص بودجه مناسب به فعالیت‌های قرآنی، اهمیت دادن به فعالان قرآنی، تقویت جلسات قرآن و انعکاس فعالیت‌های برتر در حوزه قرآن توسط مسئولان امکان‌پذیر است اما متأسفانه مسئولان به این امور کم‌توجه هستند.
وی گفت: امیدوارم مسئولان کشورمان با الگوگیری از توجه مقام معظم رهبری به فعالیت‌های قرآنی گامی در جهت ارتقای فهم عمومی قرآن و پیشرفت در این عرصه بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.