بسم الله الرحمن الرحیم
djsaeedkhanدوشنبه - 9 فوریه 2015

هدفم حضور قوی در مسابقات است نه کسب مقام/ تقاضای اعزام همراه را دارم . نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن سودان گفت: هدفم حضور قوی در مسابقات سودان است نه کسب مقام و حضور استاد همراه در کنار من می‌تواند در این راه مفید و مؤثر باشد.«محمود نوروزی» حافظ کل قرآن و نماینده ایران در مسابقات قرآن سودان در گفت‌وگویی با اشاره به اعزامش به این رقابت‌ها گفت: این مسابقات دی‌ماه ۱۳۹۳ در رشته حفظ کل و تفسیر جزء ۲۵ قرآن کریم و با رده سنی زیر ۲۳ سال در خارطوم پایتخت کشور سودان برگزار و من به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در آن حضور خواهم یافت.

وی درباره مفاد سؤالات بخش تفسیر این مسابقات گفت: بخش تفسیر این مسابقات بر مبنای کتاب تفسیر شخصی به‌ نام «حسنین مخلوف» است که در این کتاب کلمات مشکل قرآن را شرح داده و معادل لغات را نوشته است. با تهیه جزء ۲۵ این کتاب و مطالعه آن در حال آمادگی برای حضور قوی در مسابقات سودان هستم.
نوروزی در پاسخ به این سؤال که چرا با توجه به اینکه شما اخیراً به مسابقات تونس اعزام شدید باز‌هم به برای سودان انتخاب شدید، گفت: مسابقات تونس مسابقه تلاوت با حفظ ۱۵ جزء بود و از آنجایی که قاری قرآنی که ۱۵ جزء قرآن را به شکل قوی حفظ باشد نداشتیم و با توجه به اینکه من سابقه تلاوت قرآن دارم برای شرکت در مسابقات تونس انتخاب شدم.
با توجه به محدودیت سنی فقط من می‌توانستم در مسابقات سودان شرکت کنم
این حافظ کل قرآن کریم درباره دلایل انتخابش برای مسابقات سودان ادامه داد: مسابقات قرآن سودان با رده سنی زیر ۲۳ سال است و با توجه به اینکه من عنوان سوم مسابقات کشوری را کسب کرده‌ام و سنم هم زیر ۲۳ سال است برای مسابقات سودان انتخاب شدم. البته دوستان دیگری هم بودند که با توجه به محدودیت سنی مسابقات نمی‌توانستند در این رقابت‌ها شرکت کنند.
از مسئولان تقاضا دارم یک استاد همراه من اعزام کنند
نوروزی درخصوص برنامه‌های آمادگی‌اش برای این رقابت‌ها گفت: درحال حاضر با مرور محفوظات و مطالعه کتاب منبع رشته تفسیر مسابقات خود را برای حضور قوی در این رقابت‌ها آماده می‌کنم. البته حضور یک استاد راهنما در کنار من می‌تواند در آمادگی روحی و فنی‌ام مؤثر باشد، همچنین با توجه به اینکه ما در کشور سودان رایزن فرهنگی نداریم حضور همراه برای هماهنگی‌ها ضروری است. از این رو از مسئولان تقاضا دارم شرایط حضور یک استاد را در کنارم فراهم کنند.

به حضور قوی در مسابقات فکر می‌کنم نه کسب مقام
وی در پایان ضمن التماس دعای خیر از مردم شریف ایران گفت: از مردم خوب کشورم التماس دعای خیر دارم تا بتوانم نماینده شایسته‌ای برای کشورم و شیعیان باشم. البته من به کسب مقام در مسابقات فکر نمی‌کنم و فقط دعا می‌کنم بتوانم در این رقابت‌ها سؤالات حسن حفظ را بدون غلط و سؤالات تفسیر را هم بدرستی پاسخ دهم. زیرا در این صورت اگر اول هم نشوم نزد خدای متعال و ائمه اطهار(ص) سربلند هستم. در مسابقات تونس هم همین را از خدا خواستم و به یاری او تلاوت بسیار خوبی داشتم و همه شرکت‌کننده‌ها هم به برتری من نسبت سایر رقبا اذعان داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت نزد "مجمع النور قرآن کریم کاشان" می باشد.